Letošnja sezona je bila zaradi razmer s tekmami bolj skopa oz. se sploh še ni začela, zato sva s Tomažem izkoristila priliko in se prijavila na eno prvih v letošnjih na sosednjem Hrvaškem. Odvijala se je od 11.6 do 15.6 v Ivancu blizu Varaždina in je bila zaradi bližine meje s Slovenijo dobro zastopana tudi iz strani slovenskih pilotov.
Zaradi napovedanih JZ vetrov, smo vse dni štartali iz Ravne gore. V primeru bolj severnih vetrov, je bil plan Ivanščica. Ravna gora je s 300m relativne višine in prostora za dobri dve padali dokaj zahteven štart, kar se je tudi pokazalo vsak dan znova, saj je marsikdo moral večkrat ponoviti štart, dva pa sta celo obvisela na drevesih. Na štartu je dobrih 500m dolg greben, od tam naprej je pa sama ravnina, dokler seže oko.
Taks 1
Prvi dan je napovedan močnejši JZ veter, zato organizatorji sestavijo 45km nalogo cik-cak z vetrom proti Varaždinu, ter zadnjo stranico v veter.
Takoj po štartu se izkaže, da bo dan zelo dober, kar so nakazovale visoke baze vse naokoli. Ko navijem prvi steber na 1700m in se mi odpre razgled do Ptuja na vzhod in preko Varaždinskega jezera proti Madžarski na drugo stran, se sam pri sebi vprašam, zakaj se večkrat ne odpravimo kam drugam letet, ko je pa še toliko novega neraziskanega. Tudi to je eden od čarov tekem, ko ti ni treba skrbeti za prevoze, za vreme, za nič drugega, kot samo za letenje.
Ker baze lepo nakazujejo dviganja, se takoj po štartu zapodimo vsi proti prvi obratno točki, ki jo obrnemo brez popravljanja. Proti drugi je pa že potrebno zavrteti kakšen steber in tukaj se naredijo prve razlike. Tisti ki so visoko, se zapeljejo pod oblake, tistim malo nižje in zadaj padalci pred njimi lepo markirajo dviganja, za ostale, ki so pa štartali malo nižje se začne pa borba za preživetje. Ravninsko letenje je drugačno od letenja v hribih oz. letenju, kot smo ga vajeni na Lijaku. Tukaj ni grebenov, ki bi držali in če nimamo drugih pokazateljev, se je potrebno zanašati na intuicijo in branje terena, kjer bi se lahko potencialno formirala dviganja.
Tako preko 3 obratnih točk priletimo do Varaždina, od koder nas čaka še zadnja etapa nazaj v veter proti cilju. Ciljni dolet je 15km za kar bi teoretično pri finesi 10 potrebovali približno 1500m višine. Ker bomo leteli proti vetru, ki je pihal okoli 15km/h, se je finesa občutno zmanjšala, kar je pomenilo, da bo potrebno na poti še enkrat popraviti višino. Kljub temu je pa to dirka in je potrebno poiskati optimalno višino, da še pridemo v cilj in ne izgubljamo časa s nepotrebnim vrtenjem stebrov. In ravno v tej fazi se je marsikdo odpravil preoptimistično v cilni dolet in pristal km ali dva pred ciljem. Med njimi je bil žal tudi Tomaž, ki so mu do cilja zamanjkali slabi 3km.
Task 2
Naslednji dan so pogoji podobni prešnjemu, le da nas pričaka modro nebo, skoraj brez oblakov, kar bo občutno otežilo letenje saj dviganja ne bodo več tako lepo markirana. Na štartu se ponovi zgodba s akro vložki, zato se čim prej spravim v zrak, ker je to, podobno kot Čehe na Lijaku, stresno gledati. Današnja naloga je kot včerajšnji, le da je zadnji del v veter narejen v dveh etapah, tako da je s 52km malenkost daljša.
Tokrat štartam bolje kot prvi dan in sem visok, takoj za vodilno skupino. Tisti spredaj nam lepo markirajo stebre in hitro napredujemo, dokler na poti proti Varaždinu ne zgrešim dviganja, ki ga potem nikakor ne morem več dobiti in se tako moj let zaključi na polovici naloge. Tomaž lepše napreduje, vendar tudi njemu zmanjka na koncu malo do cilja. Vseeno pa ga slaba volja hitro mine, saj njihov prevoz naredi kratek obvoz in se ustavi v vinski kleti, tako da pridejo nazaj v štab pozno popoldan in že fajn nasmejani.
TASK 3
Tretji dan nas na štartu pričaka DJ in glasna glasba, tako da nekateri se ogrevajo kar s plesom.
Organizatorji sestavijo 63km nalogo in jo dodatno začinijo z dvema stranicama v veter. Iz Ravne gore letimo direktno proti Varaždinu, od tam 9km nazaj proti vetru, zopet proti Varaždinu in zadnjo stranico cca 18km v vetru proti cilju.
Že na štartu se pokaže, da razmere nise tako idealne kot so bile prejšnja dva dneva, saj se je veter obrnil bolj proti Z in dviganja niso tako izrazita. Takoj po štartu vidim, da greben ne dela in se odpravim na severno stran, kjer mukoma vrtimo šibka dviganja, samo da se obdržimo v zraku. Tomaž žal nima te sreče in pristane še pred odprtjem štartnega markerja. Po dobrih 20min mučenja se vreme le zbudi in navijemo skoraj na 2000m ko se štart odpre in se v veliki skupini odpravimo proti prvi obratni točki. Tukaj se hitro pokažejo razlike med padali in piloti, kdo si upa močneje in dlje tiščati na gasu, saj se vozimo pod bazami, ki nas veselo vlečejo proti sebi, neglede na to, da letimo s polnim gasom. Let proti Varaždinu, ven, in nazaj v Varaždin odletim brez večjih težav, na cilnem doletu pa se znajdem sam nizko nad ravnino in se mukoma poberem da priletim do cilja, vendar izgubim veliko časa in me ostali veselo nadletijo in prehitijo.
Zadnji dan je napovedano slabo vreme in zato letenje odpade. Kljub temu nismo razočarani, saj smo imeli tri čudovite dneve letenja s super organizacijo in družbo!
Rezultati:
1. Martin Petz
2. Marko Novak
3. Jurij Vidic
...
19. Rok Kaver
38. Tomaž Bavdaž (11. v C klasi)