Print Email POSTOPKI V SILI - (E) 26 September 2017 E-01. Kaj je enostransko zapiranje ? Enostransko zapiranje je frontalno zapiranje krila po celi dolžiniEnostransko zapiranje je deformacija ene strani krilaEnostransko zapiranje je deformacija krila, možna samo kot testni manever E-02. Kako rešujem enostransko zapiranje ? Zavrem zaprto stran, »pumpam« odprto stranZavrem odprto stran (cca.50%), nagnem se na odprto stran, da ustavim ali zmanjšam rotacijo. Zaprto stran »pumpam«, da se zaprte celice odprejo. Ves čas pazim na ohranjanje hitrostiKrilo uvedem v full-stall in nato izvedem izhod iz full-stalla E-03. Kakšna je razlika med močnim enostranskim zapiranjem (70% krila) in blažjo obliko ? Ni nobene razlike, krilo se odzove enakoPri močnem enostranskem zapiranju je hitrost odpiranja velika, zato je obremenitev na krilo večjaPri močnem enostranskem zapiranju je rotacija bolj intenzivna, večja je izguba višine, čas za stabilizacijo in ponovno polnjenje je daljši E-04. Kakšne so možne posledice večjega enostranskega zapiranja ? Spiralno strmoglavljanje, ujetje stabilizatorja med vrvice (kravata), negativno vrtenje, obešanje krila po vrvicahSamo intenzivno spiralno padanjeNi nevarnosti, saj gre za enostavno reševanje E-05. Pri velikem enostranskem zapiranju (več kot polovica krila) moram : jadralno padalo stabilizirati z izvedbo full stalla, da zaustavim rotacijopaziti, da pri reševanju ne zaviram premočno na odprti strani, ker bi s tem povzročil odtrganje vzgonagloboko potegniti obe krmilni vrvici in takoj popustiti, da se zrak lahko polni v zaprto stran krila E-06. Kaj se zgodi, če pri reševanju velikega enostranskega zapiranja prevlečem odprto stran krila ? Odprta stran nima več vzgona, omahne nazaj, krilo se zavrti v negativno rotacijo, izhod iz take situacije je zelo nevaren in dinamičenZapiranje zaprte strani se še dodatno poveča, krilo lahko gre v prevlečen letČas odpiranja je nekoliko daljši E-07. Kakšna mora biti prva reakcija pilota, če se stransko zapre pospešeno jadralno padalo ? Potegniti krmilno vrvico na nasprotni strani Prenesti težo na zaprto stranTakoj prenehati s pospeševanjem E-08. Kaj je 'kravata' ? Kravata je navitje okoli nosilnih trakovKravata je ujetje dela krila med vrvicea) in b) je pravilno E-09. Vzletim z nepopolno vizualno kontrolo krila, ki ima na desni strani zataknjen stabilizator med vrvice (manjša »kravata«). Reševanje te situacije : 'kravato' poskusim sprostiti s »pumpanjem« ali z enostranskim zapiranjem te strani z zunanjo A- vrviconaredim full stallposkusim pristati nazaj na vzletišče ali kam v bližino E-10. Zataknjen stabilizator med vrvice mi ni uspelo rešiti s poznanimi manevri. Jadralno padalo nekoliko zanaša v deformirano stran. Kaj storim ? Stabiliziram let in odletim v pristanek, jadralno padalo vodim z nežnimi širokimi zavojiUporabim pospeševalnik in v pospešenem letu odletim v pristanekLetim naprej, saj zanašanje ni moteče in skušam krožiti in zavijati v deformirano stran, ker gre v to stran lažje E-11. Kaj velja za jadralna padala razredov A in B v primeru, da se 1/3 krila zaplete med nosilne vrvice jadralnega padala (kravata) ? Pilot poskusi rešiti zapleten del s »pumpanjem« na tej strani. Če reševanje ni uspešno, nadaljuje sstranskim zapiranjem iste strani krila in ponovnim »pumpanjem«.Pilot lahko poskusi s prenosom teže in zaviranjem zunanje strani zaustaviti rotacijo, če pa je nizko, mora takoj aktivirati reševalno padaloa) in b) je pravilno E-12. Obsežno enostransko zapiranje se konča s »kravato«. Več kot 1/3 krila je ujetega med vrvice, padalo se začne negativno vrteti. Kaj stori pilot ? Če je to na večji višini in je pilot izurjen za izvedbo full stall-a, lahko poskusi rešiti nastalo situacijo s full-stallom, drugače pa je potrebno uporabiti reševalno padaloKravato lahko poskusi rešiti z izvedbo enostranskega zapiranja na nasprotni strani, da zaustavi rotacijoUjeti del krila poskusi rešiti z globokimi potegi krmilnih vrvic (»pumpanjem«) E-13. Kaj je frontalno zapiranje ? Deformacija sprednjega roba krilaDeformacija zadnjega roba krilaPosledica prevelikega vpadnega kota E-14. Kaj lahko povzroči frontalno zapiranje ? Letenje pri velikem vpadnem kotu, ko jadralno padalo pride v termično dviganje Turbulentno ozračje in letenje pri zelo majhnih vpadnih kotih, na primer pri uporabi pospeševalnikaLaminarni tok zraka E-15. Kako rešujem frontalno zapiranje, če ostane sprednji rob padala spodvihan ? S kratkimi izmeničnimi potegi krmilnih vrvic – »pumpanjem«Povlečem obe krmilni vrvici navzdol in po odpiranju popustimPovečam hitrost z uporabo pospeševalnika E-16. Kako izvedem simetrično zapiranje »ušesa« ? Simetrično potegnem na obeh straneh eno ali dve zunanji vrvici na B- linijiSimetrično potegnem na obeh straneh vse vrvice na A-linijiSimetrično potegnem na obeh straneh zunanjo vrvico na A-liniji, nekatera jadralna padala imajo dodaten trak na A-liniji za izvedbo »ušes« E-17. Kako usmerjam krilo z narejenimi »ušesi« ? S krmilnimi vrvicami in s prenosom svoje teže v sedežuZ zadnjimi nosilnimi trakoviS prenosom svoje teže v sedežu E-18. Kako lahko manever »velika ušesa« naredim še bolj učinkovit glede izgube višine ? Z manjšanjem vpadnega kota (uporabo pospeševalnika) S pokončnim sedenjem povečam uporZ rahlim zaviranjem E-19. Kakšna je maksimalna vertikalna hitrost pri letenju z »ušesi« ? 2 m/s3 m/s - 4 m/s8 m/s E-20. Kakšne so nevarnosti pri letenju z velikimi »ušesi« ? Ni nobene nevarnostiObstaja možnost prevlečenega leta, kadar horizontalna hitrost zaradi povečanja upora na zaprtem delu krila pade pod kritično hitrostObstaja možnost full-stalla, krilo se bo popolnoma deformiralo po celotni dolžini E-21. Izhod iz »ušes« : popustim vlek vrvic, če se krilo ne odpre, pomagam s »pumpanjem«krilo močno zavrem, nato pa hitro popustimuporabim pospeševalnik, potisnem ga naprej do končnega položaja E-22. Kako naredim kontrolirano spiralo ? Močno potegnem eno krmilno vrvico in se nagnem na to stran, z dolžino potega določim intenzivnost spiraleZ enakomernim potegom in nagibom na stran, v katero delam spiralo, postopno povečujem hitrost vrtenja. Ko sem v spirali, rahlo obremenim nasprotno krmilno vrvico, da povečam stabilnost in dobim kontrolo nad hitrostjo vrtenjaStopnjujem poteg krmilne vrvice v želeno smer in z nagibom v nasprotno smer kontroliram povečevanje hitrosti. Ko sem v spirali gledam v padalo zaradi boljše orientacije. E-23. Kolikšna je lahko največja vertikalna hitrost v spirali : preko 20 m/sdo 10 m/sdo 15 m/s E-24. Zakaj je spirala zahteven - nevaren manever ? Ker zaradi povečane centrifugalne sile lahko pride do izgube orientacije, motnje vida ali celo izgube zavestiKer so vrvice prekomerno obremenjene Nevarna je samo na majhnih višinah, na večji višini je reševanje iz spirale lahko vedno kontrolirano E-25. Kaj je značilno za stabilno spiralo ? Krilo ima večjo obodno hitrost kot pilot, zato se rotacija pilota okrog krila zmanjšujePilot ima večjo hitrost kot krilo, zato obstaja možnost navitja nosilnih trakovPadalo ostaja v vrtenju kljub popustitvi notranje krmilne vrvice E-26. Pri kateri hitrosti padanja v spirali gredo lahko tudi padala nižjih varnostnih kategorij v stabilno spiralo ? Več kot 14 m/skot 20 m/sTaka padala ne morejo preiti v stabilno spiralo E-27. Kakšen je nadzorovan izhod iz strme spirale ? Krmilno vrvico popuščam počasi, s težo grem v nevtralni položaj, nekoliko povečam poteg zunanje krmilne vrvice. Za izhod si vzamem en do dva obrata, da hitrost padanja in vrtenja počasi in kontrolirano zmanjšamKrmilno vrvico popustim na hitro, s težo grem v nevtralni položajKrmilno vrvico popuščam počasi do 50% zaviranja, nato jo popuščam hitro, nihaj pri izhodu pa ujamem z zaviranjem E-28. Kaj je B-stall ? B-stall je situacija preden krilo pade v full-stallB-stall je manever za povečanje horizontalne hitrosti B-stall je manever za hitro spuščanje E-29. B-stall izvedem tako, da : simetrično potegnem B- nosilna trakova navzdol, krilo se klinasto zalomi po B-linijisimetrično potegnem B-nosilna trakova, krilo se frontalno zalomi po celotnem razponumočno in sunkovito potegnem B-nosilna trakova E-30. Na kaj pazim pri izvedbi B-stalla ? Da povlečem zraven tudi A-nosilna trakovaDa simetrično povlečem navzdol B-nosilna trakovaDa asimetrično potegnem B-nosilna trakova E-31. Kakšni sta Vh in Vv v B-stallu (Vh=horizontalna hitrost, Vv=vertikalna hitrost) ? Vh 4 m/s, Vv 10 m/sVh 0 m/s, Vv 4 m/sVh 0 m/s, Vv 8-11 m/s E-32. Izhod iz B-stalla : B-nosilna trakova popustim simetrično in hitro, vse nevšečnosti pa korigiram z zaviranjemB-nosilna trakova popustim simetrično in počasiB-nosilna trakova popustim počasi do polovice, nato hitro. Pazim, da jih popuščam simetrično E-33. Kdaj obstaja nevarnost pri izvedbi B-stalla, da pride do velikega nihaja krila naprej pred pilota in izgube kontrole nad krilom ? Kadar B-nosilna trakova popustim takoj, ko se krilo zalomi in zaniha nazajNi nobenih nevarnosti, saj gre za izredno varen maneverKadar B-nosilna trakova popustim pri hitrosti propadanja 6-8 m/s E-34. Kaj je prevlečen let ? Prevlečen let je porušitev vzgona na krilu zaradi prevelikega vpadnega kota krilaPrevlečen let je porušitev vzgona zaradi premajhnega vpadnega kota krila in povečanje uporaPrevlečen let je povečanje vertikalne in horizontalne hitrosti E-35. Kako spoznam prevlečen let ? Povečana sila na krmilnih vrvicah, manjkajoč občutek vetra zaradi zmanjšanja horizontalne hitrosti jadralnega padalaSpodnja stran krila ni napeta, ni občutka vetra, zmanjšana sila na krmilnih vrvicah, povečana vertikalna hitrostVelika vertikalna hitrost in povečana sila na krmilnih vrvicah E-36. Kakšen je tlak v notranjosti krila v prevlečenem letu ? Tlak je močno zmanjšanTlak ostane enak kot v normalnem letuTlak je močno povečan E-37. Krilo v prevlečenem letu je : v obliki podkvicedeformirano, neoblikovanokrilo je formirano, površina je ohlapna – rahlo nagubana E-38. Kakšni sta Vh in Vv v prevlečenem letu (Vh=horizontalna hitrost, Vv=vertikalna hitrost) ? Vh 4 m/s, Vv 5-8 m/sVh 0 m/s, Vv 6-10 m/sVh 0 m/s, Vv 3-5 m/s E-39. Kaj je stabilen prevlečen let ? Kadar jadralno padalo ostane v prevlečenem letu kljub popustitvi krmilnih vrvicKadar se prevlečen let stopnjuje v full-stallkadar hitrost padanja v prevlečenem letu stabilno narašča E-40. Kdaj lahko jadralno padalo (tehnično brezhibno) preide v stabilen prevlečen let ? Na majhnih vpadnih kotihpri velikih »ušesih« ali ko je mokro zaradi letenja v dežjuV močnih zavojih levo in desno; v območju spuščajočega se zraka; na vpadnih kotih, ki ne presegajo kritičnega vpadnega kota E-41. Jadralno padalo je ostalo v prevlečenem letu kljub popustitvi krmilnih vrvic (stabilen prevlečen let).Za vrnitev v normalen let je potrebno : povleči A-nosilna trakova ali jih potisniti naprej, da se vpadni kot zmanjša in ponovno vzpostavi zračni tok okrog krila. Rezultat je enak pri uporabi pospeševalnikamočno povleči obe komandni vrvici do 100% in jih takoj nato popustitiv sedežu se moram izrazito nagniti naprej, da pomaknem težišče naprej E-42. Kako rešujem stabilen prevlečen let ? Globoko povlečem obe krmilni vrvici - »zapumpam«Zmanjšam vpadni kot tako, da obremenim A nosilna trakova ali uporabim pospeševalnikJadralno padalo skušam spraviti v normalen let tako, da grem v zavoj E-43. Padalo nižje kategorije (EN-A,B) zaradi letenja v dežju preide v stabilen prevlečen let. Kaj naredim? Uporabim pospeševalnik ali obremenim A - nosilna trakova in vodim jadralno padalo kar se da nežno v pristanekNaredim simetrično zapiranje (»ušesa«), da povečam hitrost. S tem tudi zmanjšam površino, katero bo namočil dežMočno » zapumpam«, da otresem vodo E-44. Prevlečen let lahko preide ob nepravilnem reševanju : v spiralno strmoglavljanje samo v negativni zavojv negativni zavoj ali full-stall E-45. Kaj je full-stall ? Full-stall je popolna porušitev vzgona in deformiranje krila, vzrok zato je zaviranje preko 100%Full-stall je porušitev vzgona, kar je posledica prevelikega vpadnega kotaFull-stall je zmanjšanje vzgona, ker je padalo preveč zavrto E-46. Kaj se dogaja z vpadnim kotom, da bo krilo padlo v v full-stall ? Vpadni kot ostane nespremenjenVpadni kot se povečuje preko točke kritičnega vpadnega kotaVpadni kot se najprej zmanjša, nato pa močno poveča E-47. Kakšni sta vertikalna in horizontalna hitrost jadralnega padala, ki je v full-stallu ? Vh=0m/s, Vv=4m/sVh=8m/s, Vv=15m/sVh=0m/s, Vv=15m/s E-48. Opis kontroliranega izhoda iz full-stalla : ko se nihanje umiri in je krilo nad mano, krmilne vrvice počasi popuščam, da se začne krilo polniti, (do približno 50% zaviranja), nato jih na hitro popustim. Pri izhodu moram biti pripravljen na nihaj krila naprej, ki ga zaustavim z natančno doziranim zaviranjemna hitro popustim krmilne vrvice, nato z močnim zaviranjem korigiram krilo, ki zaniha pred pilotako se nihanje umiri, zelo počasi popuščam krmilne vrvice, da krilo ostane v prevlečenem letu in nato rešujem prevlečen let, ker s takim izhodom preprečim nihaj krila naprej E-49. Najbolj nevarna napaka pri izvedbi full-stalla : nesimetrično popuščanje krmilnih vrvic pri izhodu lahko povzroči negativni zavojpopustitev krmilnih vrvic v trenutku, ko je krilo padlo nazaj. Posledica je velik nihaj jadralnega padala naprej in možen padec pilota v krilopri počasnem popuščanju krmilnih vrvic obstaja možnost prevlečenega leta E-50. Kaj je negativni zavoj ? Negativni zavoj je porušitev vzgona na celotni površini krilaNegativni zavoj je enostransko odtrganje vzgona, kar je posledica prevelikega vpadnega kota na eni strani krila. Krilo se zavrti okrog navpične osi Negativni zavoj je posledica povečanja tlaka na eni strani krila, kamor se polni zrak iz nasprotne strani, ki je preveč zavrta E-51. Porazdelitev vzgona na krilu v negativnem zavoju : vzgona ni, saj padamo navzdolvzgon je porazdeljen enakomerno po celotni površini krilavzgon je samo na ½ krila E-52. Smer obtekanja zračnega toka v negativnem zavoju : eno stran krila obteka zračni tok od spredaj, drugo pa od zadajker se krilo vrti nazaj, obteka zračni tok krilo od zadajrelativni zračni tok obteka krilo le od spodaj, ker padamo in se vrtimo okrog navpične osi E-53. Kakšna je porazdelitev tlaka v notranjosti krila v negativnem zavoju ? Tlak je višji kot pri normalnem letuTlak je nižji na strani, ki se vrti nazajTlak je nižji na strani, ki dobiva relativni zračni tok od spredaj E-54. Kaj se zgodi, če močno zavrto jadralno padalo še dodatno zavrem na eni strani (preko 100%) ? Jadralno padalo leti v ploščatem zavojuNaredim negativni zavojJadralno padalo gre v zavoj z močnim nagibom E-55. Kako se odzove jadralno padalo na hiter poteg krmilne vrvice na eni strani preko 100% ? Naredi oster zavojGre v full - stallNaredi negativni zavoj E-56. Negativni zavoj lahko povzročijo naslednje situacije : 1. Letim z minimalno hitrostjo in z eno krmilno vrvico krilo še bolj zavrem; 2. Ko letim z minimalno hitrostjo, eno krmilno vrvico hitro popustim, drugo pa ne; 3. Kadar nezavrto padalo na eni strani hitro in močno zavrem do 100%1. V letu z močno zavrto kupolo izvajam zavoj, ne da bi popustili nasprotno krmilno vrvico; 2. Pri hitrem menjavanju zavojev, pri katerih ne pride do tekočega prehoda iz ene smeri zavoja v drugo, še posebno, če sem pregrob s potegom krmilne vrvice; 3. Pri nepravilnih izhodih iz prevlečenega leta in iz full stalla ter po močnem enostranskem zapiranju, če to ni bilo pravočasno rešeno vse našteto lahko povzroči negativno vrtenje E-57. Začetno negativno vrtenje zaustavim : z zaviranjem nasprotne strani s takojšnjim prenosom teže v nasprotno stran in obojestranskim zaviranjem krila 50%s hitro popolno popustitvijo zavrte strani E-58. Z jadralnim padalom nižjega varnostnega razreda (EN-A,B) sem povzročil negativni zavoj. Kaj storim ? Počasi popustim obe krmilni vrvici, nihaj krila ob izhodu iz negativnega vrtenja zaustavim z zaviranjemKrilo močno zavrem in počakam, da se vrtenje ustavi"Zavrem nasprotno stran od smeri vrtenja E-59. Kaj je najbolj pomembno pri nadzorovanem izhodu iz negativnega vrtenja ? Da vrtenje zaustavim s počasnim popuščanjem krmilnih vrvicDa popustim krmilne vrvice, ko je krilo pred nami glede na navpično osDa popustim krmilne vrvice, ko je krilo za nami glede na navpično os E-60. Ali je mogoče negativno vrtenje reševati z izvedbo full stalla ? Da, v primeru, da pilot obvlada izvedbo tega manevra in ima zadostno višinoNi možnoDa, to je možno z jadralnimi padali nižjega varnostnega razreda E-61. Opiši možne nevarnosti, če pilotu v negativnem zavoju krilo uide iz nadzora : ni nevarnosti, krilo se vedno samo stabilizira in preide v normalen letobstaja možnost navitja nosilnih trakov; možnost nihaja krila v stran; možnost močnega nihaja krilanaprej; nevarnost izgube pilotove orientacije, kar še dodatno oteži uspešnost reševanjaobstaja velika nevarnost trganja vrvic, ker so G obremenitve večje kot v spirali; možnost navitja nosilnih trakov E-62. Kdaj uporabim reševalno padalo ? Kadar izgubim kontrolo nad krilom in situacije ne znam obvladatiOb morebitnem trku in zapletanju z drugim jadralnim padaloma) in b) je pravilno E-63. Razloži izmet reševalnega padala in postopke po izmetu : močan izmet notranjega kontejnerja nazaj in vstran od sebe, ven iz smeri vrtenja. Porušitev jadralnega padala z vlečenjem krmilnih vrvic, vrvic D-linije ali vlečenjem ene strani ali celega krila k sebi, priprava na doskokmočan izmet notranjega kontejnerja nazaj in vstran od sebe, ven iz smeri vrtenja. Stabilizacija obeh padal v »škarjastem« položaju z vlečenjem vrvic A linije jadralnega padala, priprava na doskoka) in b) je pravilno E-64. Po odpiranju reševalnega padala na večji višini se je jadralno padalo ponovno formiralo. Padali vlečeta vsako na svojo stran (škarjasta« pozicija). Padanje je zaradi tega hitrejše in nestabilno. Kako rešujem nastalo situacijo ? Padali približam z vlečenjem D-trakov jadralnega padalaPadali lahko približam in upočasnim hitrost padanja tako, da navijem obe krmilni vrvici jadralnega padala in povlečem navzdola) in b) je pravilno E-65. Rezervno padalo in jadralno padalo sta po uspešnem odpiranju rezervnega padala v tako imenovanem »škarjastem« položaju. V takem padanju sem 50 m nad tlemi. Kako ravnam ? Poiščem vrvico stabilizatorja jadralnega padala in povlečem jadralno padalo k sebi Povlečem eno krmilno vrvico jadralnega padala navzdol, da ga porušimKer sem že zelo nizko, nimam več časa za reševanje po a) in b) metodi, zato se osredotočim samo na doskok E-66. Po vzletu ugotovim, da imam zapletene vrvice v D-liniji, zato : poskusim vrvice sprostiti z obojestranskim potegom krmilnih vrvic preko 100%naredim enostransko zapiranjeposkusim rešiti zapletene vrvice s »pumpanjem« krmilnih vrvic na zapleteni strani, oziroma s potegizapletenih vrvic. Če ne uspe, odletim na pristanek z nežnimi manevri E-67. Kaj je potrebno storiti, če pride do trka in zapletanja dveh jadralnih padal blizu pobočja ? Pilota takoj aktivirata reševalni padaliPilota morata počakati, saj se jadralni padali lahko razpleteta. V kolikor se to ne zgodi, vržeta rezervoNe da se storiti ničesar, saj je višina prenizka E-68. Kaj stori pilot, če se med letom pretrga krmilna vrvica ? Jadralno padalo vodi s prednjima nosilnima trakovomaJadralno padalo vodi s prenosom teže in z zadnjima nosilnima trakovomaJadralno padalo vodi s tisto krmilno vrvico, ki je še ostala E-69. Največja nevarnost pri navitju vrvic (twist) po ekstremnem manevru je : Izguba orientacije, blokiranje krmilnih vrvic in s tem nezmožnost reševanja nastale situacijemočna rotacija in izguba višinehiter prehod v stabilno spiralo E-70. Pri pristajanju se naenkrat spremeni veter. Pilot je v finalnem doletu in opazi, da bo pristal s hrbtnim vetrom. Kaj stori ? Takoj naredi krog za 180 stopinj, ne glede na višinoLeti normalno naprej in se pripravi na hitrejši pristanekPotegne hitro do konca eno krmilno vrvico, da bo pristal prečno na veter E-71. Na višini 200 m ugotovim, da je na pristanku močan veter. Vetrna vreča stoji vodoravno, dim se vali vodoravno. Kakšen način pristajanja bom izbral ? Običajni pristajalni krog (šolski krog)Pristanek iz bočnega drsenjaPristanek iz osmic E-72. V letu proti pristanku me preseneti močan dolinski veter, ki me drži na mestu, oziroma me odnaša rahlo nazaj. Kako pristati ? Uporabim pospeševalnik, ki ga tik pred doskokom popustim in zavremPadalo usmerim v veter in pristanem brez zaviranja. Ob dotiku tal krilo porušim z močnim potegom B ali C nosilnih trakovPristanem s pospešenim krilom brez zaviranja E-73. Zakaj je nevarno pri močnem vetru pristajati z uporabo pospeševalnika ? Ker mi to onemogoči varen doskok na obe nogiKer ne morem izpeljati pristajalnega manevra - pristanek iz bočnega drsenjaKer mi lahko pospešeno padalo zaradi turbulence pri tleh frontalno zapre E-74. Po pristanku v premočnem vetru (40 km/h) je nevarno, da vleče formirano jadralno padalo pilota po tleh. Rešitev : v trenutku pristanka je potrebno porušiti jadralno padalo z vlečenjem B ali C nosilnih trakov navzdolv trenutku pristanka je potrebno porušiti jadralno padalo z močnejšim vlečenjem krmilnih vrvic navzdolv trenutku pristanka je treba odpeti eno stran jadralnega padala od letalnega sedeža E-75. Letenje v bližini Cb-kumulonimbusa je : izredno nevarno, kajti pri velikih hitrostih dviganja tudi postopki za hitro spuščanje niso več učinkoviti, oziroma se ne dajo več izvesti nevarno za pilote, ki ne obvladajo full stallasamo za pilote, ki obvladajo spiralo - 20 m/s E-76. Kateri so teoretično možni reševalni manevri, če nas vleče v Cb – oblak in so običajni postopki hitrega spuščanja neučinkoviti ? Full- stall z večkrat navitima komandamaEnostransko zapiranje z močnim potegom A - nosilnega traku navzdola) in b) je pravilno