Print

TANDEM - LETALSKA MEDICINA - (LM)

LM-01. Nekateri znaki hiperventilacije :
zvišana telesna temperatura, mravljinčenje
mravljinčenje, krči
zvišana telesna temperatura

LM-02. Obremenitve telesa ob strmi spirali lahko povzročijo :
plitvo dihanje
povečan utrip srca in znojenje
motnje vida ali celo nezavest

LM-03. Znaki višinske bolezni so :
glavobol,slabost, evforija
vročina, tresenje, boleči sklepi
motnje vida, pekoče oči, solzenje

LM-04. Na varnost letenja vpliva :
alkohol, mamila, nekatera zdravila
stres
vse našteto

LM-05. Jadralni padalec, pri katerem so ugotovili epilepsijo :
lahko varno leti
lahko varno leti, če jemlje zdravila
ne more varno leteti

LM-06. S kom se posvetujemo glede zdravstvenega stanja, ko gre za varno letenje ?
Z drugimi jadralnimi padalci
S pooblaščenim zdravnikom za letalske preglede
Z izkušenimi piloti motornih letal

LM-07. Označi pravilno trditev :
zaradi zaužitega alkohola smo bolj dovzetni za razvoj višinske bolezni
majhna količina zaužitega alkohola na varno letenje ne vpliva
po uživanju alkohola moramo zaradi varnosti letenja počakati vsaj tri ure

LM-08. Katera od spodaj naštetih zdravil lahko vplivajo na varnost letenja ?
Nekatera zdravila proti alergiji
Zdravila za zniževanje maščob v krvi
Vitaminski dodatki

LM-09. Hiperventilacija je :
prehitro dihanje
pregloboko dihanje
oboje

LM-10. Kako lahko najbolj zanesljivo preprečimo višinsko bolezen ?
Aklimatiziramo se po strokovnih navodilih
Poskrbimo za dobro telesno kondicijo in zadostno hidracijo
Višinske bolezni ne moremo zanesljivo preprečiti

LM-11. Hipoksija je :
pomanjkanje kisika v krvi
pomanjkanje kisika v ozračju
prevelika koncentracija CO2 v krvi

LM-12. Kaj je največja nevarnost hipoksije ?
Zebe nas zaradi slabe prekrvavitve
Bistveno je zmanjšana zmožnost presoje in ukrepanja
V mišicah se razvija mlečna kislina in dobimo vnetje mišic

LM-13. Zakaj je pomembno, da pred letenjem jemo in dovolj pijemo ?
Zato, da nismo lačni in nervozni
Bolje, da ne pijemo, ker med letenjem ne bomo mogli na vodo
Zato, ker znižana vrednost sladkorja v krvi in dehidracija lahko znatno poslabša in upočasni presojo in reagiranje

LM-14. Kakšen bi bil najbolj primeren zajtrk, na letalni dan ?
Kava in RedBull
Sadni sok, bela kava, polnozrnate žitarice, rogljiček
Sladek čaj in krof

LM-15. Najbolj pogost vzrok za hiperventilacijo je :
stres zaradi strahu, napetosti
jeza zaradi slabih letalnih pogojev
hitro dihanje zaradi mraza

LM-16. Kaj se lahko zgodi ob letenju v spirali ?
Izguba zavesti
Zoženje vidnega polja, izguba barvnega vida in nesposobnost presoje reagiranja
Vse našteto

LM-17. Do motenj vida, presoje in izgube zavesti ob letenju v spirali pride pri :
vertikalni hitrosti med -4 in -6 m/s
vertikalni hitrosti preko -18 m/s
nemogoče je napovedati pri kateri hitrosti padanja se to pri posamezniku lahko zgodi

LM-18. Katero dogajanje v telesu je tisto, ki je nevarno pri letenju v spirali ?
Zaradi centrifugalne sile gre več krvi v noge
Zaradi centrifugalne sile gre več krvi v glavo
Zaradi centrifugalne sile gre več krvi v vene na vratu

LM-19. Velja da: »tableta spremeni pilota v pacienta«. Ali to velja za vsa zdravila ?
Da
Da, dokler se ne prepričamo, da določeno zdravilo zanesljivo ne vpliva na varnost letenja
Ne

LM-20. Pilot doživi nesrečo, ker v spirali ni pravilno reagiral. Vaše mnenje o najbolj verjetnem vzroku :
verjetno se je ustrašil
verjetno ni bil izkušen in ni poznal pravilnega izhoda iz spirale
možna sta prva dva razloga, še bolj pa je verjetno, da zaradi G-obremenitve med spiralo ni bil sposoben pravilno presoditi in reagirati