Print

POSTOPKI V SILI - (E)

E-01. Kaj je enostransko zapiranje ?



E-02. Kako rešujem enostransko zapiranje ?



E-03. Kakšna je razlika med močnim enostranskim zapiranjem (70% krila) in blažjo obliko ?



E-04. Kakšne so možne posledice večjega enostranskega zapiranja ?



E-05. Pri velikem enostranskem zapiranju (več kot polovica krila) moram :



E-06. Kaj se zgodi, če pri reševanju velikega enostranskega zapiranja prevlečem odprto stran krila ?



E-07. Kakšna mora biti prva reakcija pilota, če se stransko zapre pospešeno jadralno padalo ?



E-08. Kaj je 'kravata' ?



E-09. Vzletim z nepopolno vizualno kontrolo krila, ki ima na desni strani zataknjen stabilizator med vrvice (manjša »kravata«). Reševanje te situacije :



E-10. Zataknjen stabilizator med vrvice mi ni uspelo rešiti s poznanimi manevri. Jadralno padalo nekoliko zanaša v deformirano stran. Kaj storim ?



E-11. Kaj velja za jadralna padala razredov A in B v primeru, da se 1/3 krila zaplete med nosilne vrvice jadralnega padala (kravata) ?



E-12. Obsežno enostransko zapiranje se konča s »kravato«. Več kot 1/3 krila je ujetega med vrvice, padalo se začne negativno vrteti. Kaj stori pilot ?



E-13. Kaj je frontalno zapiranje ?



E-14. Kaj lahko povzroči frontalno zapiranje ?



E-15. Kako rešujem frontalno zapiranje, če ostane sprednji rob padala spodvihan ?



E-16. Kako izvedem simetrično zapiranje »ušesa« ?



E-17. Kako usmerjam krilo z narejenimi »ušesi« ?



E-18. Kako lahko manever »velika ušesa« naredim še bolj učinkovit glede izgube višine ?



E-19. Kakšna je maksimalna vertikalna hitrost pri letenju z »ušesi« ?



E-20. Kakšne so nevarnosti pri letenju z velikimi »ušesi« ?



E-21. Izhod iz »ušes« :



E-22. Kako naredim kontrolirano spiralo ?



E-23. Kolikšna je lahko največja vertikalna hitrost v spirali :



E-24. Zakaj je spirala zahteven - nevaren manever ?



E-25. Kaj je značilno za stabilno spiralo ?



E-26. Pri kateri hitrosti padanja v spirali gredo lahko tudi padala nižjih varnostnih kategorij v stabilno spiralo ?



E-27. Kakšen je nadzorovan izhod iz strme spirale ?



E-28. Kaj je B-stall ?



E-29. B-stall izvedem tako, da :



E-30. Na kaj pazim pri izvedbi B-stalla ?



E-31. Kakšni sta Vh in Vv v B-stallu (Vh=horizontalna hitrost, Vv=vertikalna hitrost) ?



E-32. Izhod iz B-stalla :



E-33. Kdaj obstaja nevarnost pri izvedbi B-stalla, da pride do velikega nihaja krila naprej pred pilota in izgube kontrole nad krilom ?



E-34. Kaj je prevlečen let ?



E-35. Kako spoznam prevlečen let ?



E-36. Kakšen je tlak v notranjosti krila v prevlečenem letu ?



E-37. Krilo v prevlečenem letu je :



E-38. Kakšni sta Vh in Vv v prevlečenem letu (Vh=horizontalna hitrost, Vv=vertikalna hitrost) ?



E-39. Kaj je stabilen prevlečen let ?



E-40. Kdaj lahko jadralno padalo (tehnično brezhibno) preide v stabilen prevlečen let ?



E-41. Jadralno padalo je ostalo v prevlečenem letu kljub popustitvi krmilnih vrvic (stabilen prevlečen let).Za vrnitev v normalen let je potrebno :



E-42. Kako rešujem stabilen prevlečen let ?



E-43. Padalo nižje kategorije (EN-A,B) zaradi letenja v dežju preide v stabilen prevlečen let. Kaj naredim?



E-44. Prevlečen let lahko preide ob nepravilnem reševanju :



E-45. Kaj je full-stall ?



E-46. Kaj se dogaja z vpadnim kotom, da bo krilo padlo v v full-stall ?



E-47. Kakšni sta vertikalna in horizontalna hitrost jadralnega padala, ki je v full-stallu ?



E-48. Opis kontroliranega izhoda iz full-stalla :



E-49. Najbolj nevarna napaka pri izvedbi full-stalla :



E-50. Kaj je negativni zavoj ?



E-51. Porazdelitev vzgona na krilu v negativnem zavoju :



E-52. Smer obtekanja zračnega toka v negativnem zavoju :



E-53. Kakšna je porazdelitev tlaka v notranjosti krila v negativnem zavoju ?


E-54. Kaj se zgodi, če močno zavrto jadralno padalo še dodatno zavrem na eni strani (preko 100%) ?


E-55. Kako se odzove jadralno padalo na hiter poteg krmilne vrvice na eni strani preko 100% ?



E-56. Negativni zavoj lahko povzročijo naslednje situacije :



E-57. Začetno negativno vrtenje zaustavim :



E-58. Z jadralnim padalom nižjega varnostnega razreda (EN-A,B) sem povzročil negativni zavoj. Kaj storim ?


E-59. Kaj je najbolj pomembno pri nadzorovanem izhodu iz negativnega vrtenja ?



E-60. Ali je mogoče negativno vrtenje reševati z izvedbo full stalla ?



E-61. Opiši možne nevarnosti, če pilotu v negativnem zavoju krilo uide iz nadzora :



E-62. Kdaj uporabim reševalno padalo ?



E-63. Razloži izmet reševalnega padala in postopke po izmetu :



E-64. Po odpiranju reševalnega padala na večji višini se je jadralno padalo ponovno formiralo. Padali vlečeta vsako na svojo stran (škarjasta« pozicija). Padanje je zaradi tega hitrejše in nestabilno. Kako rešujem nastalo situacijo ?



E-65. Rezervno padalo in jadralno padalo sta po uspešnem odpiranju rezervnega padala v tako imenovanem »škarjastem« položaju. V takem padanju sem 50 m nad tlemi. Kako ravnam ?



E-66. Po vzletu ugotovim, da imam zapletene vrvice v D-liniji, zato :



E-67. Kaj je potrebno storiti, če pride do trka in zapletanja dveh jadralnih padal blizu pobočja ?



E-68. Kaj stori pilot, če se med letom pretrga krmilna vrvica ?



E-69. Največja nevarnost pri navitju vrvic (twist) po ekstremnem manevru je :



E-70. Pri pristajanju se naenkrat spremeni veter. Pilot je v finalnem doletu in opazi, da bo pristal s hrbtnim vetrom. Kaj stori ?



E-71. Na višini 200 m ugotovim, da je na pristanku močan veter. Vetrna vreča stoji vodoravno, dim se vali vodoravno. Kakšen način pristajanja bom izbral ?



E-72. V letu proti pristanku me preseneti močan dolinski veter, ki me drži na mestu, oziroma me odnaša rahlo nazaj. Kako pristati ?



E-73. Zakaj je nevarno pri močnem vetru pristajati z uporabo pospeševalnika ?



E-74. Po pristanku v premočnem vetru (40 km/h) je nevarno, da vleče formirano jadralno padalo pilota po tleh. Rešitev :



E-75. Letenje v bližini Cb-kumulonimbusa je :



E-76. Kateri so teoretično možni reševalni manevri, če nas vleče v Cb – oblak in so običajni postopki hitrega spuščanja neučinkoviti ?