Print Email KONSTRUKCIJE IN MATERIALI - (K) 26 September 2017 K-01. Zakaj so diagonalne podpore v krilu ? Omogočijo lepšo obliko krilaOmogočajo manjše število nosilnih vrvic po krilu in povečajo trdnost krilaPreprečijo pretok zraka po krilu K-02. Debelina profila letalne naprave se običajno izraža : s številom odprtin v profilus faktorjem povečavev % glede na dolžino profila K-03. Odprtine v rebrih so namenjene : boljšemu pretoku zraka med celicami zmanjšanju teže padala boljši napetosti zgornje površine K-04. Katere nosilne vrvice nosijo 3/4 skupne teže ? Zadnje vrvice (D-vrvice)Sprednje vrvice (A in B vrvice)Srednje vrvice (B in C vrvice) K-05. Skupna nosilnost vrvic na A in B liniji pri meritvah na tehničnem pregledu mora biti : dvakrat toliko kolikor je skupna maksimalna vzletna teža10 % več kot je nosilnost C in D nosilnih vrvic najmanj 8-kratna maksimalna vzletna teža in ne manj kot 800 kg (8000 N) K-06. Katera teža se upošteva za vzletno težo ? Teža pilota, opreme in jadralnega padalaTeža pilota in opremeTeža pilota in jadralnega padala K-07. Katere vrednosti potrebujete za izračun obremenitve krila na m2 ? Težo opreme in pribora ter površino jadralnega padala Vzletno težo in površino jadralnega padalaRazpon, površino in težo jadralnega padala K-08. Kakšna naj bo krilna obremenitev jadralnega padala ? 3,3 kg/m2V razponu predpisanem od proizvajalcaOd 2 do 4 kg/m2 K-09. Kakšna naj bo krilna obremenitev pri bolj vitkih jadralnih padalih ? 3,3 kg/m22,5 kg/m2 V mejah določenih od proizvajalca K-10. Kakšne so lahko posledice premajhne krilne obremenitve ? Slabša vodljivost jadralnega padala in povečana možnost deformacije krila v turbulentnih pogojihSlabše pobiranje v šibkih dviganjihTežje naredimo »ušesa« K-11. Pilot ima maso 80 kg, oprema z jadralnim padalom pa tehta 18 kg. Jadralno padalo ima površino 28 m2. Kolikšna je krilna obremenitev ? 4 kg/m22,8 kg/m23,5 kg/m2 K-12. Jadralno padalo ima maso 5 kg, pilot z opremo 75 kg. V strmi spirali deluje na pilota sila 2G. Kaj to pomeni? Pilot občuti dvakratno težo svojega telesaPilot je navidezno težak 120 kgPilot pritiska v sedež s silo 3500 N K-13. Koeficient vitkosti je ? Razmerje med globino in višino profilaFaktor povečaveRazmerje med razpetino na kvadrat in površino K-14. Kako se glasi formula za vitkost ? Razpetina krila na kvadrat : Površina krilaPovršina krila na kvadrat : Razpetina krila Površina krila na kvadrat : Razpetina krila na kvadrat K-15. Katero jadralno padalo ima največjo vitkost ? Jadralno padalo z veliko celicamiJadralno padalo z veliko razpetino in majhno površinoJadralno padalo z veliko površino in veliko globino K-16. Pri površini jadralnega padala 26 kvadratnih metrov in razponu krila 11 m znaša vzletna teža 100 kg. Kolikšna je vitkost krila ? 5,253,84,65 K-17. Kateri od navedenih konstrukcijskih zahtev najbolj vpliva na letalne sposobnosti jadralnega padala ? Število celic in diagonalnih povezavVitkost in profilTanke nosilne vrvice K-18. Kaj storite, če vaše jadralno padalo pogostokrat preide za krajši čas v prevlečen let ? Z vozli skrajšam A nosilne vrviceJadralno padalo letim nekoliko pospešenoJadralno padalo mora v kontrolo k proizvajalcu K-19. Kaj lahko povzroči povečana poroznost materiala na zgornji sprednji strani krila ? Krilo ostane v prevlečenem letuVečjo horizontalno hitrostObčasno se pojavljajo stranska zapiranja krila K-20. Kako ugotavljamo tehnično primernost jadralnega padala ? S tehničnim pregledomS primerjalnim letomZ vizualnim pregledom kupole in vrvic K-21. Kaj bi moralo najbolj vplivati pri izbiri padala ? Da ima homologacijsko nalepko z navedeno dopustno krilno obremenitvijoUstrezati mora znanju in teži pilotaČim boljša finesa K-22. Kaj najbolj vpliva na trdnost in staranje krila jadralnega padala ? Pogosto zlaganjeVlagaUV žarki K-23. Ali UV-žarki slabijo material jadralnega padala ? Samo, če je temnih barvNeDa K-24. Na kaj je potrebno paziti pri močni sončni pripeki ? Pripeka ne škoduje niti jadralnemu padalu, niti veznim pasovomJadralnega padala in veznih pasov ne puščati na žgočem soncuSončna pripeka škodi le jadralnim padalom, ki so narejena iz poliestra K-25. S katero tekočino lahko čistimo jadralno padalo ? Z vodoS čistilnim bencinomZ alkoholom K-26. Kaj storite z jadralnim padalom po pristanku v morju ? Posušim v senciOperem s sladko vodo in posušim v senciadralno padalo mora v kontrolo k proizvajalcu zaradi krčenja materiala K-27. Ustreznost (test kompatibilnosti - K test) letalnega sedeža in reševalnega padala s sistemom za odpiranje mora preveriti : pilot pred letalno sezononi potrebe, ker so sistemi univerzalnistrokovnjak ob vgradnji reševalnega padala v letalni sedež K-28. Zakaj ni priporočljivo jadralnega padala dlje časa hraniti v nepropustno zaprtem ovoju ? Jadralno padalo se lahko poškoduje zaradi plesniHranjenje v nepropustno zaprtem ovoju je priporočljivoKondenzirana vlaga lahko povzroči korozijo K-29. Kaj naredi tkanino za jadralna padala neprepustno za zrak ? Gosto najlonsko tkanjePoseben nanos - impregnacijaPoliester K-30. Kolikšna je najmanjša še dopustna propustnost materiala na zgornjem sprednjem delu krila, merjena s poroziometrom MK-1, da jadralno padalo še izpolnjuje obstoječe tehnične zahteve ? Vsaj 10 sekundNi teh omejitevVsaj 5 sekund K-31. Kaj je "Rip-Stop" material ? Obstojnejši material in bolj odporen proti UV sevanjuTkanina z mrežasto ojačitvijo, ki preprečuje nadaljnje trganjeNajlonska tkanina, ojačana s kevlarsko mrežo K-32. Kako vpliva dež na jadralno padalo ? Nima posebnega vplivaPoveča krilno obremenitevPovzroči spremembo težišča krila K-33. Kaj se lahko zgodi, če letimo v dežju ? Mokro jadralno padalo leti hitreje in v zavojih močno izgublja višinoLahko pride do stabilnega prevlečenega letaJadralno padalo bo mokro in težko, pristanek bo zaradi tega hitrejši K-34. Katera trditev o optimalni nosilnosti reševalnega padala je pravilna ? najbolj optimalna je obremenitev, ki je 20 – 30% manjša od maksimalne dopustne obremenitvenajboljša je obremenitev, pri kateri je hitrost padanja 6,8 m/snajboljša je maksimalna obremenitev K-35. Kaj je pomembno za učinkovito uporabo reševalnega padala ? Da lahko hitro in enostavno izvlečemo notranji kontejnerDa je ročica za odpiranje rdeče barveDa je ročica za odpiranje na desni strani sedeža K-36. Katera teža se upošteva pri izbiri velikosti reševalnega padala ? Teža pilota in opreme brez jadralnega padalaTeža pilotaTeža pilota, opreme in jadralnega padala K-37. Kakšna je najboljša pritrditev reševalnega padala na letalni sedež ? Z 1,5m dolgim nosilnim trakomNa obeh ramenskih trakovih letalnega sedežaNa desni nosilni karabin (desničarji) K-38. Zakaj je dobro, da je reševalno padalo pritrjeno na letalni sedež na ramenskih trakovih ? Ker je tam najmočnejši trakKer bi nas drugje nosilni trak reševalnega padala motilDa je položaj pilota po odpiranju reševalnega padala stabilen in pokončen K-39. Kaj je pomembna prednost »front« kontejnerja ? Možnost namestitve instrumentovRočka za odpiranje v vidnem polju in možnost obojeročnega izmetaFrontalna zaščita K-40. Na kaj moramo biti najbolj pozorni, če imamo reševalno padalo v »front« kontejnerju ? Da vrvico pospeševalnika napeljemo pod nosilnim trakom reševalnega padalaDa so instrumenti dobro pritrjeniDa nimamo motenega pogleda navzdol K-41. Zakaj je pomembna odprtina - ventil na vrhu okroglega reševalnega padala ? Zaradi hitrega odpiranjaOmogoča stabilno padanjeZmanjšuje dinamični udarec ob odpiranju K-42. Kdaj je potrebno preverjati sistem za odpiranje reševalnega padala ? Ob prelaganju reševalnega padalaKo zlagamo opremo v nahrbtnikPred vsakim poletom K-43. Kdaj je priporočljivo preložiti reševalno padalo ? Glede na navodilo iz tehnične knjižiceVsako jesenSamo kadar je bilo mokro K-44. Na kaj moramo biti pozorni pri prsnem traku letalnega sedeža ? Da ga lahko zapnemo z eno rokoDa ga lahko hitro odpnemoDa je primerne dolžine. Priporočljivo je 38-42 cm, odvisno od teže pilota, za najboljšo vzdolžno stabilnost v sedežu K-45. Kaj je namen protektorja ? Zmanjša silo ob udarcu in zaščiti pilotaOblikuje aerodinamično formo letalnega sedežaIzboljša udobnost sedenja K-46. Kakšno oznako ima enoten letalni test za testiranje jadralnih padal v Evropi po letu 2009 ? LTFDHVEN 926-2 K-47. V koliko kategorij razvršča EN - test jadralna padala ? V štiri kategorije: A, B, C in DV štiri kategorije: 1, 1-2, 2, 2-3V tri kategorije: 1, 2 in 3 K-48. Kaj je značilno za padala A in B klasifikacije ? Visoka stopnja stabilnosti, nezahtevno vodenje in hitra vrnitev v normalen let pri motnjah letenjaPrimerna so za lokalna jadranjaNimajo večje horizontalne hitrosti kot 50 km/h K-49. Jadralna padala A in B varnostnega razreda ne smejo v stabilno spiralo po klasifikaciji EN : do hitrosti padanja v spirali 10 m/sdo hitrosti padanja v spirali 14 m/sdo hitrosti padanja v spirali 8 m/s Facebook Twitter